Titlurile din ziare

An nou, obiceiuri vechi! Nu mai rezist cu titlurile din ziare! Alarmiste, eronate intentionat pentru a atrage atentia, fara legatura cu textul articolului sau stirii. Ce e mai rau e ca daca stabilim din capul locului ca jurnalistii pot fi si dintre cei netrecuti printr-o scoala de presa, ceea ce nu inteleg este de ce si sefii lor merg pe aceeasi linie. Informatia pura, la obiect, si tilurile concise si care anunta subiectul nu mai prind astazi... 

Ceea ce prinde sunt titlurile tari, cele care anunta cu litere de-o schioapa tragedii, dezastre, violente, senzational..., totul numai pentru a vinde. Si ce e mai rau e ca ele chiar vand! Pentru ca nu am vazut nici in topul vanzarilor de print ziare serioase, nici in lista site-urilor cu trafic mare pagini de presa adevarata, ci doar ziare de cancan si senzatie. Astazi chiar si presa serioasa condimenteaza cu cancan, scotand scandal si senzational din piatra seaca. De la tv la ziare, de la reviste la online… Si ca tot am ajuns la online, aici lucrurile stau de zece ori mai rau decat in cazul presei pe print. Pentru ca pe internet, nu poti accesa o stire decat dand click pe titlu, si iata de ce tilurile trebuie sa fie cat mai catchy, cat mai atragatoare, sa suscite cat mai mult interes, fie si prin artificii, deformari ale realitatii si minciuni. Nu de putine ori intrand si citind textul stirii afli ca ea nu are nimic de-a face cu titlul bombastic care a introdus-o, ca nu este decat o alta gaselnita a editorilor de a te face sa accesezi cat mai multe pagini de pe un site! Presa din Romania, fie ea print sau online, este intr-o stare extrem de proasta si se degradeaza zilnic, fara ca cineva sa aiba macar o intentie de a schimba ceva. 

Chiar si editorii seriosi ajung sa se “prostitueze” cu titluri aberante si redactori-sefi odinioara respectabili isi dau acceptul pe subiecte de-a dreptul umilitoare, punand online stiri abjecte de dragul traficului, si al banilor.