Poarta marilor descoperiri

“Spune-mi cu cine te intalnesti, ca sa-ti spun cine esti”, spune o vorba celebra. Dar, parafrazand-o, cred ca mai valabila, sau la fel de valabila, ar fi “spune-mi ce carti citesti, ca sa-ti spun cine esti”.

Titlurile din biblioteca unei persoane pot spune foarte multe despre acea persoana: ce fel de lifestyle are, care este varsta ei sau care este felul in care gandeste si priveste lucrurile, pot “spune” despre persoana respectiva daca este mai degraba o fire pragmatica, cerebrala, concreta sau, dimpotriva, una sensibila, cu o inteligenta emotionala ridicata, aplecata catre spirit mai mult decat catre material.

Iti propun un exercitiu foarte interesant: uita-te la cartile pe care le ai, dar sa fie carti cumparate sau alese de tine - aici intra si cartile online, si cele cumparate din librariile clasice. Bun, citeste doar titlurile lor, dar cu atentie. Apoi, alege-le pe cele care ti-au placut cel mai mult si incearca sa te “scrii” pe tine intr-un singur titlu, de maxim 5 cuvinte. Este acesta similar cu cele ale cartilor tale? Sunt convinsa ca da, pentru ca o carte preferata devine o parte din noi, un punct de referinta in personalitatea noastra.

Stiu, o sa spui ca nu crezi in asta, pentru ca la tine in biblioteca stau cuminti carti de toate felurile si stilurile, iar tu esti o persoana unica si mai ales complexa. Da, sunt de acord cu tine; si eu am o biblioteca cu carti din domenii diferite, de la economie la muzica, de la SF la spiritualitate si psihologie. Dar, fiecare alegere personala mai adauga un cuvant sau o fila la cartea care inca “se scrie” despre mine. Unele dintre ele ma definesc mai mult decat altele, dar toate impreuna creaza un tablou al personalitatii mele, de aceea cred ca biblioteca, reala sau virtuala, a unui om trebuie sa fie un punct important de bifat in cunoasterea lui.

Pe mine, acest exercitiu m-a facut sa ma descopar si altfel, sa ma “creionez” in mai multe culori si nuante, dar m-a facut si foarte constienta de alegerile mele in materie de carti. De exemplu, acum (eu sunt un mare cumparator online), inainte de a apasa butonul “comanda carti online”, stau si ma intreb: ce spune cartea aceasta despre mine si ce ma va face sa mai descopar la mine in timp ce o citesc? Apoi, ii spun, cu sufletul deschis: bun venit in biblioteca mea virtuala!