Talent si interes vs toceala

Am avut in jurul meu de-a lungul timpului diverse exemple care sa imi arate ca de cele mai multe ori talentul nu poate sa bata toceala. Acum presupun ca vine si intrebarea: la ce ma refer prin chestia asta? Ei bine cand spun asta ma refer la talentele inascute care profita pe deasupra de toate de talentul lor, si nu ma refer neaparat numai la muzica si arta, consider ca talentul si pasiunea nu sunt valabile numai la asa ceva ci la absolut orice. Daca pentru a face muzica trebuie sa fii inzestratcu o voce buna (sau cu foarte multe cunostinte din domeniu); atunci cand vine vorba de alte talente situatia se schimba. Si cel mai bine pot sa va explic asta prin un exemplu cat se poate de normal dar nu chiar patetic, ce poate ilustra foarte bine situatia la care ma refer.

In general oamenii considera ca cei care sunt si in varsta sunt si buni la ceea ce fac, aceasta regula pare sa se aplice in orice situatie, chiar si in un atelier auto. Am fost de curand martora la o scena destul de interesanta care a avut loc in un atelier auto si care m-a lasat cu gura cascata. Avand in vedere ca motorul masinii facea urat, un bun prieten de al meu a hotarat sa ii ducem masinuta “la doctor”. Am ajuns la fata locului si am inceput sa ii spunem care este situatiunea in cauza, abia apoi am aflat ca personajul respectiv este diagnostician la masini (sau ceva asemanator, implicit el stie teoria dar cand vine vorba de practica posibil sa fie praf). Asa cum spuneam, am ajuns la personajul respectiv care a inceput sa ne enunte teoria chibritului,intre timp un tip de vreo 23 de ani se perinda pe langa masini si intreba o chestie din cand in cand. Il studiam si parea sa fie destul de tanar, nu ne asteptam la cine stie ce din partea lui insa curand dupa ce am gandit asta am decis ca era mai bine sa imi dau eu singura una. Tipul a ridicat capota, a intrebat 2-3 detalii si apoi a inceput sa se joace pe acolo, in maxim 5 minute masina torcea din nou ca o pisicuta in timp ce mecanicul respectiv imi dadea impresia ca este genul de persoana care nu are nevoie sa auda mai mult de 30 de secunde un motor ca sa se descurce fara probleme.

In o astfel de sitautie am realizat ca oricat de mult incerci sa iti storci creierii si sa aprofundezi tot ce se poate la domeniul tau pentru a fi perfect, aceea urma de talent care te face sa “asculti notele muzicale ale unui motor” pare sa fie inascuta si nu poate sa fie inlocuita prea des. Mereu am apreciat astfel de talente si trebuie sa recunosc mecanicul respectiv a impresionat, mai ales cand am vazut ca el lucra la motorul unei masini care nu aparuse pe piata decat de cateva luni si munca la ea nu parea sa fie la fel de usoara la si munca la o Dacia Logan (nu am intentia sa jignesc masina ci am doar intentia sa subliniez gravitatea situatiei).

Asadar si prin urmare, uneori poti sa tocesti mult si bine si tot nu se poate compara cu talentul inascut si cu o pasiune arzatoare.