Tragediile copilariei

Cu totii vrem, atunci cand suntem copii, sa ne facem mari si sa fim pe picioarele noastre, sa nu mai dam nimanui explicatii si cel mai important sa fim pe banii nostri. Desigur daca am lua in consideratie si toate necazurile sau cel putin obligatiile si greutatile care vin odata cu lasarea in urma a copilariei si venirea maturitatii, cu siguranta nu am mai vrea sa ne gandim macar la evolutie.

Cand eram mica ma gandeam mereu ca as vrea sa ma fac mare. Cineva sau mai multi „cinevauri” a intrebau ce vreau sa ma fac cand o sa ma fac mare. Prima data am spus ca politista. Se intampla undeva la gradinita, stand in brate la Mos Craciun, moment in care toata sala a izbucnit in ras. De ce? Nu mi-am dat seama nici acum. O fi fost poate din cauza ca eram atat de mica si carliontata incat nimanui nu-i venea a crede ca am temperamentul atat de dezvoltat in latura masculina.

Eh bine, putin mai tarziu, cand mi-am dat eu seama care e toata treaba cu crescutul mare, am inceput sa raspund altfel la intrebarea „ce vrei sa te faci cand te vei face mare?”. Mi-am zis si am zis celor din jur: „vreau sa ma fac din nou mica, dar mai mica, poate cat un deget si sa ma ascund sub covor ori in sanul mamei, sa ma poarte acolo mereu”. La sanul mamei mi-am dat seama inca de mica ca miroase a iubire si a duiosie, ca e armonie vesnica si ca acolo voi fi protejata.

Motive pentru care sa nu vrei sa cresti mare sau cel putin sa te faci mica cand esti mare:

- nu trebuie sa iti faci griji de bani, te bucura o simpla bomboana

- nu trebuie sa te gandesti la ce pui pe masa ca tie nu-ti pasa decat sa fugi cat mai repede de mancare

- ai parte de protectie si iubire indiferent ce ai face

- te poti bucura de toate visele, gandurile si micile lucruri din jur

- ai sansa sa razi in fiecare zi oricat de ploioasa ar fi vremea

- te poti bucura de boacane fara sa te gandesti ca strici ceva ce costa bani

- mami si tati sunt mereu langa tine chiar daca te mai si cearta

- nu esti tras la raspundere pentru greselile tale

Si multe altele. Lista mea poate continua cu lista ta si invers. Doar ca atunci cand suntem mici nu ne gandim decat ca vrem sa fim mari si cand suntem mari tanjim dupa vremurilein care eram mici. Cine sa ne mai inteleaga, pe noi, oamenii?!