Povestea plicurilor de ceai

Odata, nu demult, erau trei prieteni foarte buni, care se intelegeau de minune. Stateau tot timpul impreuna, radeau si se distrau, se bucurau si incercau sa traiasca cat mai frumos si cat mai exemplar.

Cei trei prieteni minunati erau chiar trei plicuri de ceai. Unul de lamaie, unul o combinative gustoasa de scortisoara si mere, iar altul de fructe de padure.

Cum stateau cei trei prieteni la povesti, se parea ca, dintr-un motiv anume, ei au inceput sa se contrazica; de fapt, se certau, dar nu vroiau sa recunoasca acest lucru. Se gandeau care este cel mai bun. Bineinteles, fiecare gandea in sinea lui ca este superior celorlalti.
 
- Eu sunt cel mai bun, am in mine doua arome. Pot sa spun ca sunt doi in unu, deoarece eu contin si mar, dar si scortisoara. Toti ma iubesc, pentru ca le amintesc cu drag de Craciun, de acea sarbatoare pe care toata lumea o asteapta cu nerabdare.

- Cee?? spuse cel cu fructe de padure. Cum spui tu de arome? Cate arome ai tu, doua? Eu am mult mai multe decat tine, nu te gandesti? Am mure, zmeura, macese si afine. Uite, eu sunt patru in unu. Sunt cel mai bun, pe mine ma iubesc oamenii, pentru ca toti iubesc fructele de padure si ar vrea sa le aiba oriunde sa le manance, chiar in in ceai. Pun pariu pe orice ca eu sunt cel mai popular dintre voi.

Plicul cu lamaie, parca trist de ceea ce se intampla, neavand incotro intra in cearta celor doi si spune:

- Bine, bine mai prieteni, eu nu am numai o aroma. Dar nu pe mine ma iubesc mai mult oamenii? Eu sunt unu in unu, dar cred ca multor oameni le place doar o aroma si aia sa fie buna, nu ca la voi: doi in unu sau patru in unu. Cred ca este important ca gustul sa fie intens, unic si sa satisfaca papilele gustative ale omului.

- Bine, bine, spune o voce blanda si jucausa de copil care a auzit aceasta conversatie din intamplare. Sa stiti ca mie imi place ceaiul cu lamaie, cel cu mar si scortisoara, dar si cel cu fructe de padure. Eu nu ma pot decide care este cel mai bun, de aceea voi sunteti impreuna. Totdeauna eu consum toate cele trei arome. Pentru mine nu conteaza ca sunteti unu in unu, doi in unu sau patru in unu. Eu va iubesc pe toti trei, certaretilor, pentru ca fiecare din voi are un gust diferit, special si delicios.

Astfel, cei trei prieteni au fost impacati de copilul inocent. Cei trei prieteni nu s-au mai certat niciodata, pentru ca au realizat ca discutia respectiva nu a dus nicaieri, iar daca copilul nu ar fi intervenit, ei nu mai erau acum prieteni, ratand astfel ocazia de a trai fericiti unul langa celalalt.