O reteta de supa crema de te lingi pe degete!

Recent am primit in dar - un robot de bucatarie si cum sunt nerabdatoare sa incerc retete noi - iata ca am facut-o si pe asta - supa crema - asa cum nu am mai gatit niciodata. De regula fac mancare fara proportii, adica pun ce-mi trece prin cap si inventez incontinuu iar rezultatul este unul excelent. In cazul in care insa nu iese, asta e - macar mizez pe ideea ca nu am urmat nici o reteta si pur si simplu am incercat.

Asadar, supa crema are la baza legume, foarte multe legume. Eu am folosit urmatoarele: doua sfecle rosii potrivite trei cartofi curatati, nu prea mari, nu prea mici doua morcovi o ceapa maricica doua sute de grame de mazare o jumatate de telina un pastarnac 300 de grame de smantana 100 de grame de unt sau margarina 200 de ml de lapte un piept de pui maruntel o radacina de patrunjel 300 de ml de suc de rosii Desigur ca folosind toate astea cantitatea iesit semnificativa, insa de regula, daca o mancare imi iese imi place sa mananc mai multe zile din ea, asa ca supa mea a iesit destul de multa, cat pentru o familie numeroasa si doua pranzuri. Asadar - legumele - cartofii, morcovul, telina, patrunjelul, sfecla, pastarnacul si ceapa se pun toate la fiert alaturi de pieptul de pui. Dupa ce s-au fiert bine - bine, trebuie sa le luam separat - fara apa, sa le dam la blender, desi indicat este sa strecurati si un pic de apa in blender ca sa se poata lua usor compozitia. Dupa ce am terminatd e dat legumele la blender, toate se pun intr-un alt vas mai mare pe care sa il putem pune la flacara deschisa, implicit pe aragaz.

Pieptul de pui se va taia bucatele ca la salata si il adaugam in legumele date la blender. tot acum adaugam si mazarea si punem totul la foc, desigur uitandu-ne inainte in oala, si asigurandu-ne ca supa noastra are o textura destul de bogata si cremoasa. Apoi punem laptele, smantana si margarina, iar la final sucul de rosii. In cazul in care supa nu a iesit cremoasa sau am gresit si am pus prea multa seama de la legaume, atunci putem sa apelam la putina faina, ca sa o ingrosam. La final adaugam outin marar sau patrunjel taiat marunt, ori in farfurie, asa ca pofta buna tuturor gurmanzilor!