Fotbalul romanesc

Se pare ca s-a calificat Romania la baraj, nu am mai fost microbista din 2005, cand Dinamo castica 5-1 cu Everton. Mi se pare inutil. Atunci aveam 13 ani, credeam ca trebuie sa plang daca da Chihaia gol valid si nu se ia in considerare.

Acum mi se pare fanatismul pentru fotbal o pierdere de timp. Niciun jucator nu isi da interesul, nu se joaca din pasiune si nu da niciun semn ca s-ar juca folosind si creierul, nu doar piciorul. Mi se pare incredibila ignoranta celor de la conducerea cluburilor, dand impresia ca este o generalizare faptul ca in Romania au bani doar analfabeti si dislexici.

Un caz concret s-a intamplat cu doi prieteni de ai mei de la bloc, care convinsi fiind ca nu le trebuie scoala pentru a face bani, s-au lasat treptat de a mai invata. Copii cu potential la ora aceea, insa argumentele lor se bazau pe exemplul lui Becali. I-am intrebat atunci daca tatal lor detine vreo turma de oi, dar au parut ca inteleg.

Fotbalul a devenit o mafie in care nu joaca cine are talent, nu face echipa cine antreneaza, nu castiga cine nu are voie.

Si atunci, pentru vecinii nostri, ai tuturor, care fac ca si gorilele cand joaca Steaua sau Romania, le doresc sa nu faca atac cerebral prea curand, din prea multa pasiune.