Achizitionarea de anvelope vara, mai grea decat am crede

Realizate dintr-un tip de cauciuc tratat cu substante speciale, anvelope vara au striatii speciale, care permit folosirea lor pe carosabil umed sau uscat, la temperaturi foarte mari. Ele sunt foarte folositoare cand se parcurg distante mari, cand starea carosabilului si conditiile meteo alterneaza foarte des.

Aderenta la sol e mai mare, performantele obtinute sunt mai mari decat in cazul utilizarii vara a unor anvelope de iarna, sunt mai moi, striatiile despre care am amintit fiind ideale pentru aderenta perfecta pe drum uscat. Dezavantajul major e uzarea rapida a anvelope vara, maximul pe care-l pot atinge fiind de 12000 sau 15.000 de kilometri parcursi. Pe de alta parte, soferii de pe masinile care ruleaza in sporturile cu motor si au viteze mari vor fi foarte incantati de performantele lor, mai ales ca aderenta e excelenta cand carosabilul e plin de praf. Cunoscute si sub numele de anvelope de randament, anvelope vara au o rigiditate crescuta a cauciucului, dispunerea santurilor e diferita, eficienta e mai mare, consumul de combustibil scade.

Cumpararea anvelopelor de vara trebuie sa tina cont de zona in care sunt folosite, de clima, de starea drumurilor si de stilul in care se face sofatul. Apoi, trebuie ca fiecare anvelope sa raspunda rapid si sa aiba aderenta buna in timpul virajelor stranse, sa execute fizic curba fara greseala. De asemenea, unele magazine on-line permit si returnarea anvelopelor dupa o testare de 30 de minute, pentru a vedea daca masina are o dispunere uniforma pe punctele de sprijin. Temperaturile prea scazute sunt un alt dusman al acestor anvelope vara, asa ca trebuie sa aveti grija de unde le cumparati, sa nu le preferati pe cele second hand, deja uzate, si sa cititi cu atentie caracteristicile tehnice inscrise pe fiecare cauciuc.

Contractarea anvelopelor de vara la temperaturi foarte mici sporeste sansele producerii unor accidente teribile, asa ca nu trebuie sa va asumati riscul de a nu ajunge la destinatie.