Miez de realitate

Azi am fost la un tirg de vechituri impreuna cu un prieten. N-am mai fost din copilarie la un asememene tirg, dar atunci nu aveam mintea si ochii de acum. Prima impresie mi-au facut-o oamenii, adunati in numar mare, apoi dialogul lor galagios pe teme dintre cele mai banale si vocabularul precar, aproape vulgar, cu trimiteri la organele sexuale, parinti si la tot spectru bisericesc. A doua impresie, si ultima, am incercat-o privind la portul lor lipsit de gust, grosolan chiar, format din cojoce masive, geci fistichii, pulovere de lina, mirosind inca a oaie, costume incomplete, bocanci butucanosi, cravate neasortate, caciuli turtite, sepci sau fes-uri comice, etc. Nu mai vorbesc de mirosul greu de mici, de mustar sau de sudoare, degajat de gratarele improvizate ad-hoc sau de izul acela de balta, venind dinspre un abator din apropiere. Nu m-ai retin ce a cumparat prietenul meu, dar stiu ca am plecat val-virtej de acolo, fara sa mai intorc capul…